m4Social reuneix la Comissió d’Innovació per compartir amb els ens locals com avancen els projectes de la Taula

23 setembre 2025

Temps de lectura 2 minuts

m4Social de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i el Consorci Localret han reunit la Comissió d’Innovació que comparteixen des de l’any passat. La sessió, la segona d’enguany, s’ha centrat a aprofundir en dos dels projectes principals que la Taula està impulsant aquest 2025 i amb voluntat de continuïtat de cara l’any vinent: l’Espai de Dades Obertes del Tercer Sector Social i la comunitat d’impacte.

Comissió d'innovació m4Social de la Taula i Localret

Comissió d’Innovació m4Social de la Taula del Tercer Sector Social i Localret.

L’Espai de Dades Obertes del Tercer Sector Social és una eina que pretén ser entorn de dades i anàlisi per enfortir el tercer sector social amb informació oberta i útil. Les dades obertes poden ajudar a planificar serveis de les entitats i a detectar desigualtats reforçant, alhora, la interlocució amb les administracions. El projecte s’ha presentat davant el Consorci Localret i algun dels seus representants a la Comissió: l’Ajuntament de Barcelona i el Consell Comarcal del Maresme. Així mateix, tres federacions de la Taula han aportat les seves consideracions per veure-hi un encaix més que necessari amb el món local: l’Associació Sant Joan de Déu, la Fundació Pere Tarrés i Salut Mental Catalunya.

D’altra banda, la presentació de la comunitat d’impacte del tercer sector també ha generat interès entre els ens municipals. Amb aquesta avaluació de l’impacte de la tasca de les entitats es pretén atendre millor unes necessitats socials creixents, rendir comptes a la ciutadania, fer més eficient l’ús dels recursos públics tot mesurant l’impacte i innovar en les respostes socials.

Finalment, la Comissió ha fet balanç dels dos anys de feina compartida i ha iniciat el debat dels projectes compartits entre món local i el tercer sector social de cara 2026.